pondělí 5. října 2015

špaldové kernoto

Dnes k obědu jsem chtěla něco lehkého a rychlého. Myslela jsem si na bulgur, ale našla jsem ve spíži jen špaldové kroupy, tak jsem je zkusila a moc mi zachutnaly.

 Ingredience


1 cibule
olivový olej
sušená rajčata
1 stroužek česneku
1 lžíci rajčatového protlaku
250 gr. špaldových krup
parmazán
1 cuketa
sůl, pepř
 1 l vývaru nebo vody

Na cibulce si orestujeme rajčata, cuketu a přidáme i kroupy a chvíli pomícháme. Přidáme česnek a rajčatový protlak a podlejeme vývarem. Přistrouháme do jídla parmazán. 

TIP: ingredience do rizot a kernot a podobných jídel z jedné pánve dávám už na začátku, i když by se mohlo zdát nelogické dávat sýr teď, než až na konec. Všechny chutě se navzájem promísí a všechna lahodná chuť se dostane do obilovin, což je velmi žádoucí. 
Jelikož se kroupy vaří asi 45 minut, přizpůsobte intenzitu ohně pod hrncem.



























Jak se voda vyvaří, nebo až jsou kroupy měkké (na skus), tak vypneme zdroj tepla a necháme pod pokličkou dojít. Pokud jsou tvrdé a nemáme v pánvi dost tekutiny, opět podlijeme vývarem. Podléváme opatrně, nechceme potom tu šťávu plnou chutí cedit.



Žádné komentáře:

Okomentovat