pondělí 5. října 2015

Jablečná přesnidávka

Letos se nám jablíček opravdu urodilo. Máme nejen uskladníno ze tři bedýnky, ale dost jich zbylo  na okamžitý konzum.

 Už dlouho jsem chtěla vyzkoušet jablíčkovou přesnídávku a tak jsem se do toho včera pustila.









Jablíčka jsem oloupala, odstranila jádřince a se skleničkou vody povařila. Asi po půl hodině z nich byla krásná kašička, který chutnala i vypadala skvěle, lehce nakyslá, ale přesto slaďoučká. Přesto jsem do nich dala ještě lžíci třtinového cukru, kvůli konzervaci.
 I když myslím, že stejně zbytečně. Na konzervaci je dle mého toho cukru málo a stejně mám obavy, že přesnidávky nedožijí konce týdne. Ale jednu si chci nechat jako zkušební a vytáhnout ji až na jaře.

Jablečnou hmotu jsem tyčovým mixérem pojezdila až z toho vznikla krásně jemná přesnidávka. Po ochutnání jsem byla opravdu překvapená, jak veliký rozdíl mezi domácí a kupovanou. Opravdu výborná, jemná, jablečná chuť a žádná zbytečná aditiva, to máme rádi.
Takže jestli váháte, už jen pro tu chuť to vyzkoušejte. (Samozřejmě z domácích jablek... z kyselých jablek z Egypta, dobrou přesnidávkou nevytvoříte).

Dala jsem ji do skleniček. A jelikož jsem chtěla zkusit lehce zavařit a nemám na to prostředky., tak jsem zkusila  zavařit v troubě. Troubu jsem rozpálila na 180 stupňů - horkovzduch a na spod jsem dala rošt a na něj pekáč, asi 4 cm vody a do ní jsem postavila víčkem nahoru přesnidávky. Po půl hodině, přesnidávky vytáhneme a obrátíme dnem dolů a krásně se vám chytnou.






Žádné komentáře:

Okomentovat